GET YOUR SHIT TOGETHER AND GO TO THE GYM

Jag var precis iväg och tränade för första gången på MÅNADER. Vad blev resultatet? Jo, ett rejält endorfin-påslag och ett par fötter som typ dansade jenka hem från gymmet. Det annars ganska deppiga regnet och höstmörkret rörde mig inte ens i ryggen.

Minns att vi i början av termin 1 hade en föreläsning i studieteknik där föreläsaren berättade för oss att många elever slutar träna och drar ned på antal sovtimmar när de börjar universitetet. Hon varnade oss och sa att det är det sämsta vi kan göra för oss själva. ÄNDÅ SÅ GÖR MAN DET! VARFÖR ÄR MAN SÅ KNÄPP?

Det är ju så otroligt viktigt att hålla igång med träningen när man pluggar så mycket som vi gör. Det förstår ju vem som helst. För det första är vi stillasittande väldigt många timmar per dag och för det andra är det kanske extra viktigt att rygg och axlar håller livet ut för oss som ska jobba som tandläkare. Dessutom är det iallafall för min del ofta så att ”poletten faller ned” ang. något nytt och svårt jag försöker lära mig just när jag är ute och promenerar eller springer.

Ska verkligen TVINGA mig själv att gå till gymmet framöver. Det är en sån god investering man gör i sig själv. Kom ihåg att jag berättat att det är gratis att träna på KI’s gym… med andra ord = det finns inga acceptabla undanflykter.

Kommentera

