Torsdagspepp

Idag länkade Janet Suslick från Tandläkartidningen den här artikeln http://www.dental-tribune.com/articles/news/americas/32768_dentist_is_no_1_job_of_2017.html. Tandläkare räknas som det bästa yrket i USA enligt US News & World Report. Som om det inte skulle räcka för att studsa upp ur sängen denna gråa torsdagsförmiddag, vill jag även lägga till några grejer som i alla fall får mig att känna mig lite extra glad.

Det är sjukt coolt att på två veckor ha lärt sig att kunna ta röntgenbilder. När vi började kunde jag knappt någonting om röntgen, än mindre vad exempelvis en mesio- eller distoexcentrisk vinkel var. Nu vet jag.

Det är mäktigt att ha lagt sin första lokalbedövning. Att göra fem stick med en gigantisk spruta i en för många känslig och privat zon, munnen. Japp, vi klarar av det.

Det känns tryggt att veta hur man skulle ingripa om man såg någon klappa ihop på stan. Trots att jag varit på många arbetsplatser tidigare så har jag förvånande nog aldrig gått en HLR-utbildning. Nu är det gjort och det känns väldigt bra.

Sådär! Happy thursday everybody!

giphy.gif

Kommentera

