Fråga

Skärmavbild 2017-03-13 kl. 09.12.56.png

Jag tror att det är väldigt individuellt hur man upplever de olika terminerna, beroende på vilka ämnen man anser sig ha ”lättast för”. Tips: läs kursplanen här https://pingpong.ki.se/public/courseId/6128/lang-sv/publicPage.do?item=3886077. Personligen anser jag att termin 3 var tuffast. Vi läste fem olika kurser och det var bara cirka tre veckor mellan varje tenta, m.a.o. ganska stressigt. Kurserna (mikrobiell patogenes, farmakologi, allmän patologi, oral patologi, allmän medicin) var dock sjukt intressanta allihop. Har man ett genuint intresse för naturvetenskapen vilket jag tror du har och en någorlunda struktur på sitt plugg så klarar man det galant! Vi började arbeta på dockor litegrann i termin 2 då vi hade vår första röntgenkurs, annars så är det i termin fyra som man börjar arbeta på dockor för att sedan övergå till människor. Om två veckor tar jag och min klinikpartner emot vår första patient i tandläkarstolen!

Kommentera

