Preklin

Just nu vistas vi mycket på preklin som jag berättat om i ett tidigare inlägg. Vi jobbar utifrån olika arbetskort där det är angivet vilken typ av preparation (borrning) och fyllning vi ska göra i vilken tand. Jag var nästan lite nervös inför övergången från att ha studerat teori i 1,5 år till att äntligen få börja jobba praktiskt. Men jag kan bara säga att jag älskar det. För mig är preklin lite som att vara på skidsemester. ”Hur i allsin dar hänger det ihop” undrar ni nu. Jo, det är för att när man är på skidsemester så kommer man tillbaks till sin stuga på kvällen och är helt slutkörd i både kropp och sinne efter en heldag i backen. Ändå vaknar man sjukt taggad nästa morgon och bara längtar efter att få komma ut och åka igen. Exakt så känns det med preklin; hur trött man än är efter ett intensivt, koncentrationskrävande arbetspass så längtar man efter att få komma dit igen och fortsätta där man slutade.

18121221_10154319869151510_2405130716842595077_o.jpg

Kommentera

