Stockholm i mitt ❤️

När jag sökte till tandläkarprogrammet var KI mitt förstahandsval. Detta berodde dels på att KI är världskänt vilket gjorde att det skulle kännas som en stor ära att bara få sätta sin fot där, dels var det för att jag tyckte studiesättet verkade passa mig bra men en övervägande faktor var också att KI finns i Stockholm. Jag ÄLSKAR Stockholm av hela mitt hjärta och kommer nu lista några anledningar till det.

– I  Sthlm finns ALLT! Vad vill du syssla med på din fritid? Bikramyoga, klättring, boxning, pole dance.. ja du bestämmer. Alternativen finns.

– Det är alltid något som händer. Varje kväll finns det en konsert, stand up eller dylikt att gå på. För att bli varse vad som händer nära dig; ladda ner exempelvis appen Spontano.

– Kommunikationen är bra. Kanske bara jag som reflekterar över sånt här men sedan jag flyttade till Sthlm har jag blivit mycket mer miljövänlig – jag åker ju kollektivt ÖVERALLT.

– Staden är så vacker! Jag själv diggar att vara ute i naturen och hade innan min Stockholmsflytt tankar om att jag bara skulle mötas av betong och asfalt. Fel fel fel. Stockholm är omringat av vatten och fyllt av grönska. Våga bara söka dig utanför city.

– Det finns restauranger i överflöd. Behöver jag säga mer på den här punkten?

– Människorna är underbara. Liksom många andra från mindre städer hade även jag mina förutfattade meningar kring Stockholmare – ”de är dryga och arroganta”. Tji fick jag.

🌞 Välkommen till världens bästa stad 🌞

Kommentera

