Tandsköterska som sommarjobb

Jag har precis jobbat min första vecka som tandsköterska. Är alldeles sprallig, det har varit SÅ HIMLA KUL! Det var så otroligt slitsamt i skolan de sista två månaderna så det känns verkligen underbart att få komma ut i arbetslivet och bara få göra det som är riktigt kul för ett tag.

Denna vecka har jag fått bevittna rotfyllningar, extraktioner, lagningar m.m. Jag känner mig riktigt lyckligt lottad som får assistera tandläkare som alla verkligen vill lära upp mig. Redan min tredje dag som sköterska fick jag suturera (med övervakning, givetvis)! Cheers to that!

Skärmavbild 2017-06-23 kl. 09.47.59
Glad tjej som numer kan titulera sig som tandsköterska önskar er en FANTASTISK midsommarhelg!
Kommentera

